Bazoviška cesta 14
6250 Ilirska Bistrica
Maratonska predzadnja 9. dirka za evropsko gorsko prvenstvo se je končala s triumfom Italijana Christiana Merlija (Osella FA30), ki je bil v obeh preizkušnjah najhitrejši, drugo mesto je osvojil novinec na tej dirki, Španec Joseba Iraola Lanzagorta (Nova NP01), na najnižjo stopničko na zmagovalnem odru najhitrejših pa je stopil Čeh Petr Trnka (Norma M20 FC). Od Slovencev sta bila v skupni konkurenci najvišje Vladimir Stankovič (Osella PA21) na 18. in Milan Bubnič (Lancia delta HF integrale) na 19. mestu.
Merli je na letošnji dirki želel izboljšati njegov lanski rekord steze 2:05:372. Odtlej ima namreč proga med Ilirsko Bistrico in Šembijami nov zavoj v krožišču (pri S-13) nedaleč od starta, zato s časi pod dvema minutama, ki jih je pred tem dosegal Merlijev rojak Simone Faggiolli, niso več primerljivi.
V prvi vožnji smo bili priča številnim prekinitvam zaradi zdrsov in olja na progi, zato je tudi druga preizkušnja pričela nekoliko kasneje od načrtovanega, nanjo pa se je podalo le še okrog 190 dirkačev. Tudi tokrat ni šlo brez krajših in daljših prekinitev zaradi takšnih in drugačnih težav dirkačev, tako da se je tekmovanje spet precej zavleklo.
Kategorija I: boj za državnega prvaka je odprt
V kategoriji I cilja zaradi težav z dirkalnikom ni dosegel vodilni po prvi vožnji Švicar s češko licenco Ronnie Bratschi, tako da je nazadnje zmago slavil Poljak Karol Krupa. Vnovič je zobe slovenskim rivalom pokazal Milan Bubnič, ki je z zelo dobrim časom kot naš najboljši v tej kategoriji napredoval na skupno 6. mesto.
Tako je razplet boja za naslov državnega prvaka spet povsem odprt in o njem bosta odločali dirki v Buzetu in Čedadu. Vrstni red za DP je po zadnji dirki sledeč: 1. Anže Dovjak (Društvo OPV) 117, 2. Milan Bubnič (AMD Slovenija Avto) 107, 3. Matevž Čuden (AMK Atom) 87, 4. Matej Grudnik (AK V –Racing) 79, 5. Patrik Ruzzier (AMD Zvezda) 72, itn.
Zadnja, 10. dirka za evropsko prvenstvo bo tretji septembrski vikend v Buzetu v hrvaški Istri in bo prav tako veljala za državno prvenstvo Avstrije, Hrvaške in Slovenije kot je spektakel v Ilirski Bistrici.
Bo GHD Q MAX Petrol Ilirska Bistrica tudi letos najboljše organizirana dirka za evropsko prvenstvo?
Svetovna avtomobilistična zveza je lani ocenila, da je gorsko hitrostna dirka v Ilirski Bistrici najboljše organizirana dirka v evropskem prvenstvu. 5100 metrov dolga proga med Ilirsko Bistrico in Šembijami je namreč ocenjevalce navdušila z zgledno organizacijo treningov in uradnih preizkušenj. Tako FIA kakor Zveza za avto šport Slovenije želita gorko hitrostno dirkanje dvigniti na višji nivo in to jim v Ilirski Bistrici odlično uspeva s poudarkom na večji varnosti za voznike in ostale udeležence. Idealni pogoji za evropski dirkaški praznik, kot so: edinstvena proga, start v neposredni bližini prostornih boksov, bližina obvozne ceste, ki je rezervirana za pristanek helikopterske nujne pomoči, prisotnost ekipe nujne medicinske pomoči in zdravnika na sami dirki, učinkovite intervencije ob prekinitvah in odlično večjezično komentiranje dirke s strani prekaljenega legendarnega bivšega dirkača Vlada Krivca so prepričali dirkaško elito, ki je Ilirski Bistrici podelila zlato lovoriko v gorsko hitrostnem avtomobilizmu.
Najboljše ocenjena dirka, ki je letos obeležila že svojo 29. izvedbo, je tokrat gostila tudi predsednico republike Natašo Pirc Musar, ki si je v družbi ilirskobistriškega župana dr. Gregorja Kovačiča z navdušenjem ogledala največji mednarodni športni spektakel v Ilirski Bistrici, predsednik organizacijskega odbora dirke mag. Dagmar Šuster pa je izkoristil priložnost in predsednico povabil tudi na jubilejno 30. gorsko hitrostno dirko, ki bo samo še utrdila pozicijo Ilirske Bistrice kot evropske velesile na področju gorskega avtomobilizma.
Foto: Andrej Vrh, Klavdij Ujčič, Tjaša Kaluža