Bazoviška cesta 14
6250 Ilirska Bistrica
»Želim svojim dragim sestram povedati nekaj o tem, kako je trenutno z našo glasbo in koliko glasbenic imamo ... 5 je odličnih organistk, 6 violinistk, 5 jih zna igrati nunsko trobento, 3 udarjajo timpane, 3 pojejo visoke glasove, 2 bas, 2 imata odličen altovski glas, ena igra violo da gambo, kar naj bi bila trenutno redka glasba in 3 igrajo bas. Ne mislim vse naenkrat, ampak da to zmorejo... vseh teh 15 sester je zelo popolnih v svoji glasbi.«
To je le delček prevedenega besedila dr. Marka Motnika, ki nas je popeljal v čas koralnega petja iz ženskih samostanov. Koncert, ki je bil zasnovan v okviru novih raziskav Muzikološkega inštituta ZRC SAZU, je v nedeljo 7. aprila 2024, v Ilirsko Bistrico privabil poslušalce od blizu in daleč, saj tako vrhunskih glasbenih sestavov in koralnega petja ni moč slišati prav pogosto.
Vokalna zasedba se je formirala konec leta 2021, ko je raziskovalka in glasbenica dr. Katarina Šter povabila pet pevk, ki se zanimajo za staro glasbo, k sodelovanju v okviru raziskovalnega projekta »Stare tradicije v novih oblačilih« (ARIS J6-1809). Šlo je za neke vrste »koralni laboratorij«, kjer so pevke v živo, s pomočjo faksimil rokopisov, pa tudi iz transkripcij v sodobno notacijo, raziskovale koralni repertoar rokopisov dveh ženskih samostanov med 16. in 18. stoletjem. Porodila se je ideja o predstavitvi gradiva v koncertni izvedbi in tako se je oblikoval koralni program, ki je bil predstavljen tudi navzočim v cerkvi sv. Petra, v Ilirski Bistrici.
Na koncertu smo tako prisluhnili drobcem iz bogate koralne dediščine ženskih samostanov, na takšen in drugačen način povezanih s slovenskim prostorom. Enoglasni spevi, zapisani v rokopisih dominikank iz Radelj ob Dravi, so nastali okoli leta 1700 in jih hrani Univerzitetna knjižnica v Gradcu. Rokopisi iz 16. stoletja, z liturgično glasbo kartuzijank iz francoskega Gosnaya, pa so s francoskimi kartuzijani leta 1904 prišli v Pleterje, kjer jih hranijo še danes.
Koralno enoglasje Ane Kodelja, članice različnih zborovskih in vokalnih zasedb, dr. Katarine Šter, raziskovalke Muzikološkega inštituta ZRC SAZU, Christine Thaler, zboristke SNG Opera in balet Ljubljana, Barbare Tišler, profesorice solopetja na Glasbeni šoli Zavoda sv. Stanislava in Tanje Vogrin, profesorice baročnega petja in članice vokalnega ansambla na Konservatoriju J. J. Fux v Gradcu, je s svojim vrhunskim izvajanjem obogatil tudi Domen Marinčič, z violo da gamba. Komorni glasbenik, ki živi med Ljubljano in Hamburgom, je profesor za zgodovinsko izvajalsko prakso na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Hamburgu. Tam poučuje tudi zgodovinska godala in vodi baročni orkester.
Počaščeni smo, da je Cikel koncertov sakralne glasbe, ki ga že od leta 2017 organizira Društvo CMePZ Zvon, prepoznaven tudi širše med ljubitelji vrhunske glasbe. Vabimo vas še na dva koncerta, ki bosta v sklopu cikla potekala v jesenskem času. Prvi koncert bo v soboto, 28. septembra, na katerem bo nastopil organist in pedagog dr. Mario Perestegi, redni profesor Akademije za glasbo v Ljubljani, kjer je tudi predstojnik oddelka za sakralno glasbo. Drugi koncert pa bo v oktobru, ko se bo predstavil Mešani pevski zbor Adoramus iz Logatca, ki ga vodi profesor, dirigent in skladatelj Marjan Grdadolnik. Večkrat nagrajeni zbor bo s solisti predstavil zbirko in istoimensko zgoščenko Psalmi, Marjana Grdadolnika. Prisrčno vabljeni!