Bazoviška cesta 14
6250 Ilirska Bistrica
Prva likovna delavnica v okviru nove razstavne sezone v Pavlovčevi galeriji je v središče zanimanja postavila risbo. Začeli smo pri tistem, kar je temelj likovnega ustvarjanja in hkrati najbolj intimni zapis.
Udeležencev delavnice je bilo osem; glavnino so predstavljali osmošolci, pridružila se jim je gospa, ki zaključuje svoje službene obveznosti kot učiteljica likovnega pouka in bi rada razprla svoj likovni potencial. Med udeleženci je bil tudi prvošolec z zavidljivo ustvarjalno energijo in risanje je zamikalo celo njegovo mamico, ki ga je spremljala. Vsi skupaj so ugotovili, da je risanje zanimivo in sproščujoče.
Druženje se je začelo s krajšo predstavitvijo razstave Lone Verlich, ki nas je obkrožala. Spoznali smo, da avtorica pri ustvarjanju sledi sebi, da zaobide celo nekatere konvencije. Odločili smo se, da bo pri ustvarjanju vsak svoboden, da ne bo predpisane teme, zahtevanega motiva, ampak izražanje tistega, kar si posameznik želi, kar razmišlja, čuti … In risba, ki neposredno prevaja (za)misli v spretnost roke, je bila ravno pravšnja za tovrstna dejanja.
V teoretskem delu sem predstavila kaj je risba, kakšne vrste risb poznamo, kakšne sledi pušča prostoročna črtna sled, od česa je odvisna in kakšne karakterje vse premore. Udeleženci so spoznali, da je risba lahko samostojno in zaključeno likovno delo ali pa le del slikarske celote. Vsekakor pa je prapočelo in vse drugo je le nadgradnja.
Predstavila sem tudi zanimivo risbo akademskega slikarja in zaslužnega profesorja Univerze v Ljubljani, Iva Mršnika, rojenega v Knežaku.
Prisotni so si za nosilec zapisa izbrali svinčnik ali oglje ter se odločali tudi za kombinacijo obojega. Zanimala jih je predvsem figura, tako človeka kot tudi živali. Presenetili so z izvirnostjo in samosvojostjo interpretacije ter razkrili tudi natančen študijski pristop k likovni vizualizaciji. Eden izmed udeležencev delavnice se je odločil za stripovsko nizanja figuralnih motivov.
Vsak izmed udeležencev je razkril svoj ustvarjalni potencial, ki se ga morda pred samo kreativno akcijo ni niti zavedal oziroma je vanj dvomil.
Anamarija Stibilj Šajn